Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014

ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ (Α' και Β' Λυκείου)

Πατήστε εδώ για το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ από το 2013
Ομάδες Προσανατολισμού Β' Λυκείου, 2014-2015
Προαγωγή Α' και Β' Λυκείου

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
2014-2015
Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ και Β' τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά.

Περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα
εκτός της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής που έχουν Βαθμό Τετραμήνων,
με κοινά θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου,
που ορίζονται ως εξής:
α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και
β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.

Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.

Γενικό βαθμό προαγωγής (Μέσος Όρος) από την Α΄ ή τη Β' Τάξη αποτελεί το πηλίκο της διαιρέσεως του αθροίσματος του μέσου όρου προφορικής και γραπτής επίδοσης σε κάθε μάθημα, δια του συνόλου των διδασκομένων μαθημάτων.

Σύμφωνα με αλλαγή του ΠΔ 68/2014 (το οποίο είναι σε ισχύ από τις 7 Μαΐου του 2014 )
Ο μαθητής προάγεται εφόσον:
α) Ο Γενικός Μέσος Όρος του είναι 10 και άνω
και
β) όταν ισχύει μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις:
β.1) Όταν έχει τουλάχιστον 10 στα μαθήματα (Μέσους όρους των κλάδων)
της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών
[για τη Β' τάξη και στα Μαθήματα Προσανατολισμού]
και
στα υπόλοιπα μαθήματα τουλάχιστον 8.
(Το τελευταίο σημαίνει να έχει:
τουλάχιστον 8 στα μαθήματα που δεν έχουν κλάδους και
τουλάχιστον 8 στο μάθημα των φυσικών επιστημών (Μ.Ο.) που έχει 3 κλάδους
(Φυσική, Χημεία, Βιολογία).
ή
β.2) Όταν δεν ισχύει η περίπτωση β.1, πρέπει να έχει τουλάχιστον 8
σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών
(για τη Β' και τα Μαθήματα Προσανατολισμού, αναμένεται οδηγία)
και Μέσο Όρο τουλάχιστον 12,5 στους 8 κλάδους:
(Αρχαία, Νεοελληνική Γλώσσα, Νεοελληνική Γραμματεία, Άλγεβρα, Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία, Βιολογία).

Όταν μαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α΄ και β΄ του προηγούμενου εδαφίου επαναλαμβάνει τη φοίτηση,
ενώ
όταν πληροί την α' και δεν πληροί την προϋπόθεση β΄(β.1 ή β.2) του προηγούμενου εδαφίου,
παραπέμπεται σε επανεξέταση.

Σημείωση:
Μάθημα σημαίνει 1 γνωστικό αντικείμενο ή περισσότερα γνωστικά αντικείμενα.
Κλάδος σημαίνει: κάθε γνωστικό αντικείμενο που ανήκει σε ένα μάθημα π.χ.
η Άλγεβρα αποτελεί κλάδο για το μάθημα των μαθηματικών.
___________________________________________________
Οι μαθητές στη Β' Λυκείου επιλέγουν μια από τις δύο Ομάδες Προσανατολισμού:
Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών
Αρχαία Ελληνικά
Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών

Ομάδα Θετικών Επιστημών
Μαθηματικά
Φυσική

Για τους μαθητές της Β' τάξης που ενδιαφέρονται να επιλέξουν στη Γ' Λυκείου
την Ομάδα Οικονομικών, Κοινωνικών, Πολιτικών & Παιδαγωγικών Σπουδών
που αντίστοιχη δεν υπάρχει στη Β',
θα μπορούσαν να επιλέξουν
οποιαδήποτε από τις δύο Ομάδες Προσανατολισμού.

Η επιλογή αυτή στη Β' Λυκείου πρέπει να γίνει με βάση το Πεδίο Εξειδίκευσης, που επιθυμεί να επιλέξει ο μαθητής, στη Γ' Λυκείου.
___________
Στον Πίνακα που ακολουθεί αναγράφονται:
στη 1η γραμμή οι Ομάδες Προσανατολισμού και
στη 2η γραμμή τα Πεδία Εξειδίκευσης
για τη Γ' τάξη, 2015-2016.










1)Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών
Αρχαία-Λατινικά-Ιστορία

2)Παιδαγωγικών Σπουδών
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής-Αρχές Φυσικών Επιστημών-Ιστορία

3)Ομάδα Οικονομικών, Κοινωνικών, Πολιτικών
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής-Αρχές Οικονομικών Επιστημών-Στοιχεία Κοινωνικών Πολιτικών Επιστημών

4)Ομάδα Θετικών Επιστημών/Επιστήμες Υγείας
Φυσική-Βιολογία-Χημεία

5)Ομάδα Θετικών Επιστημών /Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
Φυσική-Μαθηματικά-Χημεία

Την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών επιλέγουν όσοι θέλουν να ασχοληθούν
με Ανθρωπιστικές ή Νομικές Σπουδές,
Τμήματα Νομικής, Φιλολογίας, Ιστορίας, Θεολογίας, Φιλολογίας Ξένων Γλωσσών κ.λπ.

Την Ομάδα Θετικών Επιστημών επιλέγουν οι μαθητές που θέλουν να είναι υποψήφιοι για τις Σχολές Θετικών Επιστημών, Επιστημών Υγείας ή για τις Πολυτεχνικές Σχολές.

Την Ομάδα Οικονομικών, Κοινωνικών, Πολιτικών & Παιδαγωγικών Σπουδών επιλέγουν όσοι θέλουν να ασχοληθούν
με Τμήματα Οικονομικών, Χρηματοοικονομικών, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Κοινωνιολογίας, Πολιτικών Επιστημών, Δημόσιας Διοίκησης,
 Δημοτικής Εκπαίδευσης, Προσχολικής Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής κ.λπ.
_______________________________________
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2016

1) Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται,
μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο,
σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν:
α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και
β) κατά ποσοστό 50%, από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.

2) Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
λαμβάνονται υπόψη:
 οι 4 βαθμοί των Πανελλαδικών Εξεταζομένων Μαθημάτων και
ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης» (Β.Π.Α.).

Ο Β.Π.Α. προκύπτει από:
το βαθμό προαγωγής της Α΄ τάξης,
το βαθμό προαγωγής της Β΄ τάξης,
από το γενικό βαθμό απόλυσης της Γ΄ τάξης.

Γίνεται πρώτα έλεγχος για αναπροσαρμογή * των βαθμών προαγωγής και απόλυσης και στη συνέχεια
ο «προαγωγικός» βαθμός της Α΄ λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,4,
ο «προαγωγικός» βαθμός της Β΄ με συντελεστή 0,7 και
ο «απολυτήριος» της Γ΄ τάξης με συντελεστή 0,9.

Το άθροισμα των τριών διαιρούμενο δια δύο αποτελεί τον Β.Π.Α.
Το εν λόγω πηλίκο (και μέχρι του τρίτου δεκαδικού) λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση*.

* Αναπροσαρμογή:
όπου Μ.Ο.: είναι ο Μέσος Όρος των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις.
1) Γενικός Βαθμός Τάξης>ΜΟ+1
Όταν ο γενικός βαθμός τάξης είναι μεγαλύτερος της μίας μονάδας
σε σχέση με το Μ.Ο.,
αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω
ώστε να μην απέχει περισσότερο από μία μονάδα από τον βαθμό του Μ.Ο.
2) Γενικός Βαθμός Τάξης<ΜΟ
Όταν ο γενικός βαθμός τάξης είναι μικρότερος
σε σχέση με το Μ.Ο.
ο βαθμός αυτός αναπροσαρμόζεται προς τα άνω
κατά μία το πολύ μονάδα (και μέχρι του ορίου του Μ.Ο.).
3) Γενικός Βαθμός Τάξης<=ΜΟ+1
Όταν ο γενικός βαθμός τάξης είναι μεγαλύτερος μέχρι και μία μονάδα
σε σχέση με το Μ.Ο.
δεν αναπροσαρμόζεται.

*Σημείωση:
Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα, από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ανά Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.